Search: Browse by Category:
FAQ Main Page > Email
ASK QUESTION
Ik ontvang dezelfde email meerdere malen, hoe los ik dit op?
 
Print
Tell a Friend
Author: Henri Udding
Views: 121
Votes: 0

 
De oorzaak hiervan is meestal te wijten aan het e-mailprogramma waarvan u gebruik maakt.

De inhoud van een mailbox moet u zien als een plain-text file waarin alle nieuwe e-mails worden aan toegevoegd. Dit is een statische file, wat concreet wil zeggen dat dit bestand nooit zelf acties zal uitvoeren op de server of naar een extern e-mailprogramma toe. Dit is een bestand dat enkel kan gelezen worden door een e-mailprogramma. Hierdoor zal bvb. een herstart van de pop3 -service ook geen resultaat bieden omdat deze service enkel de connectie verzorgt tussen het e-mailprogramma en de mailboxfile.

Een e-mailprogramma zal dan via het POP3-protocol de inhoud van de mailbox gaat inlezen en gaan synchroniseren met de e-mails die reeds gedownload werden in het e-mailprogramma. Deze synchronisatie gebeurt aan de hand van een soort interne database in het e-mailprogramma zelf.  Soms kan het gebeuren dat er problemen optreden binnen het e-mailprogramma waardoor de synchronisatie niet vlekkeloos verloopt en dat het e-mailprogramma reeds gedownloade e-mails als nieuwe e-mails zal aanzien. Waardoor deze opnieuw gedownload worden.

Dit probleem is op te lossen door periodiek alle e-mails van de server te verwijderen door de optie "leave a copy on the server" uit te zetten.

Het e-mailprogramma connecteert dan met de mailbox en zal deze leegmaken als alle e-mails opgehaald zijn. Hierdoor zullen de e-mails die meermaals binnenkwamen niet meer opnieuw binnenkomen omdat het e-mailprogramma ze ook niet meer op de server vindt en dus deze e-mails ook niet meer kan synchroniseren.

Last update: 11:08 AM Tuesday, April 20, 2010

Related Questions: